witam, zna ktoś podobne filmy? Lubię dramaty a mało jest naprawdę dobrych. Szukam czegoś w stylu własnie " Malowanego welonu".
Film naprawdę mnie zachwycił, a Norton jest tam swietny.
Kal Ho Naa Ho
Jest to bollywood, ale z ręką na sercu mogę go zaliczyć do moich ulubionych.
Pozdrawiam™
Mogę polecić "wszystko za życie". W innym stylu niż "malowany welon", ale naprawde dobry dramat :)
"Indochiny"
"Wierny ogrodnik" (love story zakrapiane thrillerem, ale jeden z moich ulubionych filmów)
Wiernego ogrodnika już widziałam i podobał mi sie. Co do reszty, to napewno zobaczę. A coś co się dzieje nie w naszym wieku?
Marzyciel , Pokuta , Piękny Umysł- Polecam ! i the edge of love - nie miałam okazji obejrzeć ale słyszałam wiele dobrych recenzji :)
The edge of love jest rewelacyjny! Polecam jeszcze Wodę dla słoni, le dernier, amazing grace, oniegin, cheri, godziny, we don't live here anymore, a good woman, silk, księżna, opętanie. a tak w ogóle to polecam książkę "malowany welon" zakończenie jest inne i moim zdaniem lepsze jest filmowe, ale cała historia niesamowicie piękna, jedna z moich ulubionych
"Wierny Ogrodnik" jako love story? Jak dla mnie to bardziej dramat społeczny/polityczny z jednej strony, a psychologiczny z drugiej. Zresztą to film twórcy "Miasta Boga" (Fernando Meirelles), więc zwykłego melodramatu nie można było się spodziewać i dzięki bogu.
W podobnym stylu są również (jeślli nie oglądałaś, bardzo polecam) Angielski Pacjent, Kapitan Corelli i Ukryte Pragnienia.
wiekszość tych filmów już widziałam :) A co powiecie na Słownik Snów? Widziałam niedawno i spodobał mi się. A film "I wciąż ją kocham" oraz " Na zawsze Twój"???
Słownika Snów nie widziałam. Dwa pozostałe, owszem. ''Wciąż ją kocham'' jest przeciętne. Przyznam, że trochę zawiodłam się na tym filmie. Momentami nudzi. ''Na zawsze Twój'' jak dla mnie niezły, w każdym razie lepszy niż ten pierwszy, choć też trochę się ciągnie, za to zakończenie - rewelacja! Oryginalny pomysł. Warto obejrzeć chociażby dla niego. No ale każdy ma swój gust, zobacz i sama oceń.
A co do ''Malowanego welonu'' - Świetny! tylko tyle powiem :)
-Frida
-Księżna
-Bez granic
-Pożegnanie z Afryką
-Nigdzie w Afryce
-Wielkie nadzieje
-Dziewczyna z perłą
-Fortepian
ja natychmiast pomyślałam o historii katy i heathcliffa czyli wichrowe wzgórza- nienawiść, miłość, szaleństwo, zemsta...wszystko razem, ale nie polecam najnowszej wersji,najlepsza jest ta z 93 roku jeśli się nie mylę z Juliette Binoche i Ralphem Fiennsem w rolach głównych ale oczywiście najlepsza jest książka
Wichrowe wzgórza - te o których piszesz są z 92 roku i jest to najlepsza z ekranizacji wspaniałej książki. Moim zdaniem jednak nie powstała jeszcze ekranizacja oddająca chociaż w 50% klimat książki. Choć Ralph Finnes był swietnym Heatkliffem.
A swoją droga najwspanialsza jest książka, którą czytma kilka razy w roku.
A znacie filmy, które opowiadają podobną historię jak "Malowany welon"? Chodzi mi o to, że na początku małżeństwo za sobą nie przepada, dopiero z czasem zaczyna rodzić się między nimi uczucie
Znalazłam dwa podobne filmy: "Magia zwyczajnych dni" i "Lady Jane" z 1986 roku.
Ale może ktoś zna jeszcze jakieś inne tytuły?
Umknęło mi czy nikt nie wymienił "Angielskiego Pacjenta" ?
Polecam List w Butelce , Między piekłem a Niebem
i of kors Słodki Listopad
Też uwielbiam ten film :) To może coś bardziej pikantnego " Niebezpieczne związki" albo "Zatrute pióro"
Jako, że z kina bollywood'u został już wymieniony film ''Gdyby jutra nie było'', który rzeczywiście gorąco polecam do listy dodam jeszcze tytuły z kina hindi:
"Miłość żyje wiecznie"
"Veer-Zara"
"Nigdy nie mów żegnaj"
"Swades"
"Guru"
Polecam "August Rush". Jest to film bardziej muzyczny ,ale także piękny. Jeśli nie oglądałaś to myślę, że spodoba ci się. "Dziewczyna z perłą" jest także świetna(Ja55).
"Kochanek" http://www.filmweb.pl/Kochanek - według mnie koniecznie. "Washington Square", "Tess". Jeśli czasy nie mają znaczenia to np. "Human Contract" też bardzo, bardzo polecam. Albo np. "Portret damy".
Dziękuję za kolejne tytułu. Głowa w chmurach zaliczone, Plac Waszyngtona i Tess również. reszte napewno zobaczę :)
A proszę bardzo. Fajnie, że "Kochanka" jeszcze nie widziałaś i że mogłam polecić. I chyba "Portretu damy" też jeszcze nie widziałaś, a to genialny film.
A powiedz, chodzi Ci koniecznie o filmy dotyczące dawniejszych czasów czy współczesnych także mogą być?
Ja bardzo lubię "Dziką Orchideę" ale nie tylko tę nr. 1 tak powszechnie znaną, ale i 2, i 3. Najbardziej chyba lubię trójkę, a potem dwójkę i dopiero na trzecim miejscu jedynkę. To czasy współczesne, ale to dobre dramaty związane z relacjami męsko damskimi czyli melodramaty właśnie. Filmy Zalmana Kinga zawsze mają w sobie dużo erotyki, ale jak dla mnie to jest na plus. W "Dziewięć i pół tygodnia" on też brał udział - w pisaniu scenariusza - i to widać. Jego "Spotkanie dwóch księżyców" też bardzo lubię.
O i jeśli nie widziałaś, to jeszcze polecałabym "Mary Reilly", "The Libertine", "Mary Shelley's Frankenstein", "Pokój z widokiem", "Miłość i śmierć w Wenecji", a z współcześniejszych "Code 46", "Wszystko dla miłości" i "Oko obserwatora". Całkiem dobrym filmem jest też "Rozmowy z innymi kobietami" i tak tematycznie to tu w sumie mocno pasuje. "Carrington" jest przepięknym filmem o bardzo skomplikowanych relacjach. I jeszcze może "Orlando". Też bardzo wyjątkowy film o oryginalnej formie.
Osobiście uwielbiam wszystkie filmy Greeneway'a. Tematycznie pasuje tu dość mocno "The Pillow Book".
A co do "Tess" to mam nadzieję, że widziałaś tą Polańskiego, bo inne ekranizacje są lekko mówiąc kiepskie, ale ta Polańskiego jest naprawdę świetna. "Ludzie koty" z 1982 to też bardzo ciekawy film.
O, i wiesz co, jeszcze dwuodcinkowy film/serial "Złodziejka".
Code 46 znam od dawna, Tess oczywiście Polańskiego, wszystko dla miłości bardzo lubię, zwłaszcza muzyka mnie zachwyca. Dziewięć i pół tygodnia - mam mieszane uczucia, ale to chyba na plus :)
Co do Dzikiej Orchideii to nie mogłam sie jakoś przekonać. Może za jakis czas znów spróbuję? Kto wie.
Mary Reilly też oglądałam.
Jeszcze "Niewierną" i "Niebo nad Berlinem" chciałam polecić. Fajnie , że "Wszystko dla miłości" znasz i cenisz, bo jakoś niezbyt ludzie ten film doceniają, a jak dla mnie jest świetny. Ma niesamowity klimat.
Niewierną znam dobrze, świetnie zrobiony film. Niebo nad Berlinem zobaczę. Co do "wszystko dla miłości" to wydaje mi się, że mało osób go ceni, bo nie ma w nim szybkiej akcji i jest mało holywoodzki, a szkoda, bo klimat jest niesamowity tego filmu. :)
Raczej nie ma gdzie online. W tv to leci od czasu do czasu na różnych kanałach, ale tak poza tym to albo kupić dvd, albo no wiesz... bezprawnie :) Ja mam dvd i to niby jakieś tam kolekcjonerskie wydanie, a powiem Ci że nie najlepsza jakość. Wkurzyli mnie tym, bo jednak mam pewne wymagania zwłaszcza, że to nie było tanie. Ale obecnie to chyba jakoś dużo taniej chodzi, więc tak czy siak warto, bo to film zdecydowanie wyjątkowy.